Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Kontakt och hjälp

På varje individuell sida hittar du specifika kontaktuppgifter. Nedan listar vi generella kontaktuppgifter som du alltid kan vända dig till.

Tentarelaterade frågor

Eventuella problem relaterade till examination ska tas upp med din examinator, studievägledare eller avdelningskontakt.

Om dina frågor handlar om pedagogiskt stöd, vänligen kontakta avdelningen för Pedagogiskt stöd.

Kontaktinformation Pedagogiskt stöd (Lunds universitets webbsida)

IT-relaterade frågor

Kontakta LU ServiceDesk om du behöver hjälp eller teknisk support. Du kan kontakta dem via självbetjäningsportalen, telefon eller e-post (det finns ingen fysisk besökstid).

Självbetjäningsportalen ger också den senaste driftinformationen samt användarguider för majoriteten av Lunds universitets system.

IT-tjänster och support (Lunds universitets webbsida)

LU ServiceDesk
servicedesk [at] lu [dot] se
+46 (0) 46 222 9000

Två studenter vid en dator. Foto: Unsplash.