Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Teknisk support

Hittar du inte hur du ska göra för att aktivera ditt studentkonto? Har du problem med att ansluta till Zoom eller ser du inte din kurs i Canvas? Behöver du hjälp att ansluta till internet på universitetet? Då kan du kontakta LU Servicedesk för att få personlig teknisk support.

På Lunds universitets webbplats finns information om studentkontot, hur du laddar ner programvaror som du får använda gratis som student och om uppkoppling till universitetets trådlösa nätverk. Men du kan också kontakta LU Servicedesk för att få personlig teknisk support. De har inga fysiska besökstider, men du kan kontakta dem via deras självbetjäningsportal, du kan ringa till dem eller du kan skicka ett mejl. Kontaktuppgifter hittar du här nedanför. 

Telefonnummer: 046-222 90 00 
Mejladress: servicedesk [at] lu [dot] se

Läs mer om Lunds universitets IT-tjänster – lu.se

På självbetjäningsportalen kan du också hitta guider för exempelvis hur du använder din studentmejl eller installerar program på din dator. 

Gå direkt till självbetjäningsportalen – luservicedesk.service-now.com