Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Studentsupport i Zoom

Just nu tar vi inte emot ärenden från studenter på telefon. I stället erbjuder vi direkt support i ett öppet Zoom-rum. Det går som vanligt bra att mejla till servicedesk@lu.se och du kan nu också boka ett möte i Teams.

Zoom-rummet är öppet kl. 10–12 på måndagar, onsdagar och fredagar, och kl. 13–15 på tisdagar och torsdagar. 

Supportens Zoom-rum – lu-se.zoom.us

Du är välkommen till Zoom-rummet även om du ännu inte har påbörjat dina studier vid Lunds universitet. Obs! Zoom-supporten stänger för sommaren den 15 juni och öppnar igen den 22 juli. 

Du som redan är student vid Lunds universitet kan också boka ett personligt möte med supporten i Teams. Mejla då servicedesk [at] lu [dot] se – beskriv ditt ärende och ange att du vill boka ett möte. Supporten ringer upp dig i Teams, så se till att du är inloggad via ditt LU-konto.

Teamsguiden – canvas.education.lu.se

Vanliga frågor och svar 

Svar på vanliga frågor hittar du på lu.se. Här är några exempel:

Hur aktiverar jag mitt LU-konto? – lu.se
Hur loggar jag in på Eduroam eller VPN? – lu.se
Var kan jag ladda ner programvaror? – lu.se

Tyck till!

Har du idéer om hur studentsupporten kan bli bättre? Mejla till digital [at] education [dot] lu [dot] se (digital[at]education[dot]lu[dot]se)