Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Vi ersätter telefonsupporten med digitala möten i Zoom under maj månad

Under maj månad tar studentsupporten inte emot ärenden via telefon. Istället öppnar vi ett digitalt rum via Zoom där man kan få hjälp. I juni kommer vi att utvärdera och fatta beslut om hur supporten ska ta emot ärenden framöver. Det går fortfarande bra att mejla ärenden till servicedesk på servicedesk@lu.se.

Alla kan få hjälp i supportens Zoom-rum

För att få hjälp av supporten kan du gå in i vårt Zoom-rum genom att klicka på länken nedan. I Zoom-rummet kan du få hjälp även om du inte har börjat din första termin ännu. När du klickar på möteslänken kan det hända att du blir placerad i det digitala väntrummet en stund innan du får hjälp. 

Zoom-rummets öppettider: 

  • måndag, onsdag och fredag kl.10-12
  • tisdag och torsdag kl.13-15

Supportens Zoom-rum: https://lu-se.zoom.us/j/65717684722

LU-studenter kan boka Teams-möte  

Oftast kan du hitta svar på dina frågor genom att titta i Studentguiden, mejla supporten eller prata med dem via Zoom. Men om problemen fortsätter kan du boka ett Teams-möte med supporten. Mejla då servicedesk [at] lu [dot] se (servicedesk[at]lu[dot]se) och ange att du vill boka ett möte i Teams. Då blir du uppringd via telefon och så kommer vi överens om en tid som funkar. Du behöver vara inloggad i Teams via ditt LU-konto för att det bokade Teams-mötet ska kunna ske. 

Vanliga frågor och svar 

Hur aktiverar jag mitt LU-konto? – lu.se
Hur loggar jag in på Eduroam eller VPN? – lu.se
Var kan jag ladda ner programvaror? – lu.se

Vill du tycka till om studentsupportens alternativa kontaktvägar?

Mejla till digital [at] education [dot] lu [dot] se (digital[at]education[dot]lu[dot]se). I juni utvärderar vi och fattar beslut om hur supporten ska ta emot ärenden framöver.