Vi ersätter telefonsupporten med digitala möten i Zoom under maj månad
Under maj månad tar studentsupporten inte emot ärenden via telefon. Istället öppnar vi ett digitalt rum via Zoom där man kan få hjälp. I juni kommer vi att utvärdera och fatta beslut om hur supporten ska ta emot ärenden framöver. Det går fortfarande bra att mejla ärenden till servicedesk på servicedesk@lu.se.
Alla kan få hjälp i supportens Zoom-rum
För att få hjälp av supporten kan du gå in i vårt Zoom-rum genom att klicka på länken nedan. I Zoom-rummet kan du få hjälp även om du inte har börjat din första termin ännu. När du klickar på möteslänken kan det hända att du blir placerad i det digitala väntrummet en stund innan du får hjälp.
Zoom-rummets öppettider:
- måndag, onsdag och fredag kl.10-12
- tisdag och torsdag kl.13-15
Supportens Zoom-rum: https://lu-se.zoom.us/j/65717684722.
LU-studenter kan boka Teams-möte
Oftast kan du hitta svar på dina frågor genom att titta i Studentguiden, mejla supporten eller prata med dem via Zoom. Men om problemen fortsätter kan du boka ett Teams-möte med supporten. Mejla då servicedesk [at] lu [dot] se (servicedesk[at]lu[dot]se) och ange att du vill boka ett möte i Teams. Då blir du uppringd via telefon och så kommer vi överens om en tid som funkar. Du behöver vara inloggad i Teams via ditt LU-konto för att det bokade Teams-mötet ska kunna ske.
Vanliga frågor och svar
Hur aktiverar jag mitt LU-konto? – lu.se
Hur loggar jag in på Eduroam eller VPN? – lu.se
Var kan jag ladda ner programvaror? – lu.se
Vill du tycka till om studentsupportens alternativa kontaktvägar?
Mejla till digital [at] education [dot] lu [dot] se (digital[at]education[dot]lu[dot]se). I juni utvärderar vi och fattar beslut om hur supporten ska ta emot ärenden framöver.