Teknisk support
Hittar du inte hur du ska göra för att aktivera ditt studentkonto? Har du problem med att ansluta till Zoom eller ser du inte din kurs i Canvas? Behöver du hjälp att ansluta till internet på universitetet? Då kan du kontakta LU Servicedesk för att få personlig teknisk support.
På Lunds universitets webbplats finns information om studentkontot, hur du laddar ner programvaror som du får använda gratis som student och om uppkoppling till universitetets trådlösa nätverk. Men du kan också kontakta LU Servicedesk för att få personlig teknisk support. De har inga fysiska besökstider, men du kan kontakta dem via deras självbetjäningsportal eller du kan skicka ett mejl till servicedesk [at] lu [dot] se (servicedesk[at]lu[dot]se).
Under maj månad ersätter vi telefonsupporten med digitala möten i Zoom
Information om Lunds universitets IT-tjänster – lu.se
På självbetjäningsportalen kan du också hitta guider för exempelvis hur du använder din studentmejl eller installerar program på din dator.
Självbetjäningsportalen för IT-tjänster på Lunds universitet – luservicedesk.service-now.com